Alla inlägg under mars 2009

Av Naom - 31 mars 2009 19:44

Två helt överbelastade arbetsdagar har jag haft. Igår kom jag hem vid nio och idag vid 6 och tittar in här bara för att se om någon varit på besök. Ska lägga barnen och sen försöka ha lite kvalitetstid med maken. Somna i tid vore inte helt fel heller.


Av Naom - 29 mars 2009 20:57

TACKSAM FÖR:


  • att jag kom ihåg räkningarna
  • att jag hunnit och orkat göra så mycket hemma i helgen
  • att det finns folk som tänker på mig

Av Naom - 29 mars 2009 20:48

Ett leende kostar mindre

än ett elektriskt ljus

och ändå lyser det upp

mer i ett hem

Av Naom - 29 mars 2009 20:39

Har precis betalat räkningar och kan bara konstatera att det är dyrt att leva ! Men jag klagar inte för jag har det väldigt bra.

Min moster ringde och sa att hon pratat med Jalle  och att han inte verkade må så bra. Så jag ringde upp honom och vi pratade en stund och när han fått en pratstund med båda mina barn så verkade han nöjd och glad. Han behöver uppmärksamheten för det måste kännas väldigt tyst nu efter allt som hänt. Plötsligt hör folk av sig från alla håll och kanter och brev och besök avlöser varandra. Men nu när allt har lagt sig och återgått till det "normala" så måste han uppleva tystnaden och ensamheten extra svår.

Imorgon har vi kvällsmöte på jobbet så det blir en lång dag. Ska hänga upp lite tvätt och sen kolla lite på TV, det var någon ny serie efter Beck.

God kväll !


Av Naom - 28 mars 2009 21:37

Upptäckte att jag missat nedsläckningen idag :( Sen ska man ju ställa om klockan i dag också. Vilket betyder att vi äntligen är på väg mot sommaren.

Jag har städat i princip hela dagen, plockat ur gamla kläder ur garderober, möblerat om lite och flyttat ut min tv från mitt sovrum till barnens. Så kanske man får sova lite längre på helgerna. De brukar alltid komma in o titta på barnprogram i våra sängar. Lyckades äntligen koppla in en DVD också som vi köpt till dem i mellandagarna.
Hela kroppen värker och jag borde gå och ta ett bad egentligen men klockan är för mycket.

Förutom att städa har jag tänkt mycket på mamma och tillåtit mig att gråta. Min dotter gick och hämtade servetter och skulle själv torka mig. Hon är en omtänksam liten tjej och sa med uppmuntrande ord, "mamma, tänk inte på det så att du inte blir ledsen "

Snart är det april och hon fyller fem vilket hon längtat efter länge. Mamma skulle ha kommit hit, .... det känns så overkligt att hon är borta. Jag vet men ändå inte, var ju där, såg - hörde - gjorde allt. Vill ta upp telefonen och ringa o säga : Hej mamma, ditt barnbarn vill prata med mojmoj (hon säger inte r ännu) Som vi brukade göra varje helg, som vi borde gjort oftare ......  MAMMA jag saknar dig !!


Av Naom - 28 mars 2009 21:17

Tro gott om alla människor

tills dess att erfarenheten

övertygar dig om motsatsen


Av Naom - 28 mars 2009 21:13

Jag är allena bland träden vid sjön,
jag lever i vänskap med strandens gamla granar
och i hemligt samförstånd med alla unga rönnar.
Allena ligger jag och väntar,
ingen människa har jag sett gå förbi.
Stora blommor blicka ned på mig från höga stjälkar,
bittra slingerväxter krypa i min famn,
jag har ett enda namn för allt, och det är kärlek.

Editg Södergran


Av Naom - 26 mars 2009 21:36

Idag har arbetet rusat på i marschfart och jag hade knappt tid att äta lunch. Somnade i bilen på vägen hem (maken körde ;) Har en lika hektisk dag imorgon och nu längtar jag verkligen efter helgen. Jag är inte lika trött längre så det har ändå funkat rätt bra på jobbet trots det hektiska arbetsschemat. Sen har en del saker som jag måste ordna här hemma lagts på hög så det måste jag ta tag i under helgen. Tvätthögarna ska vi inte ens nämna, huva !  Nu är det dags för skönhetssömnen ! Får kompensera med mer bloggande i helgen.


Skapa flashcards