Alla inlägg under januari 2009

Av Naom - 28 januari 2009 22:58

12.21 åker jag från Stockholms central ner till Emmaboda där mamma bor. Ska bo hemma hos dem och min styvfar kommer och hämtar mig vid halv fem på stationen. På fredag åker jag till mamma på sjukhuset. Nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar o sen måste jag sova för det blir tidig morgon så att jag hinner packa klart och skicka maken och barnen till jobb och skola. Undra hur de ska klara sig utan mig ;) Men vem bryr sig för det viktigaste är ju mamma just nu. Det blir nyttigt för dem att vara utan mig ett tag. Kommer inte att kunna blogga om jag inte lyckas med mobilen förstås. Jag har inte bestämt mig för när jag ska åka hem. Det beror på vad vi får för besked från läkarna. som tur är har jag nästan 20 gamla semesterdagar som jag kan ta ut nu under våren. Jobbet lovade att jag fick behålla allihop. Tack för fina kommentarer ! Kram till er alla !

Av Naom - 27 januari 2009 18:35

När du föddes så grät du

och världen gladdes.

Lev ditt liv så att

världen gråter

och du gläds,

när du dör.

Av Naom - 27 januari 2009 15:53

Tack kära granne för att du ställde upp för mig idag när jag fått tråkiga nyheter. Jag behövde någon att prata med för att inte bryta ihop och gråta hela dagen.Är fortfarande hemma med dottern och vabar när min bror ringde på förmiddagen. Jag visste direkt att det var något med mamma. Han hade pratat med läkaren som sagt att hennes prognoser är dåliga då hela levern är angripen av cancer. Han skulle få veta mer på torsdag men jag sa att jag nog vill åka ner. Vet inte när bara för vi har kommit överrens om att inte säga något till varken mamma eller hennes sambo ännu på läkares inrådan. Det finns en chans att man kan behandla och då kan hon klara sig upp till 2 år. Men han ville inte ge oss några förhoppningar eftersom hon redan har andra komplikationer. Allting går bara runt i huvudet nu så jag väntar på att min man ska komma hem så jag får prata med honom om hur vi ska göra. En sak är säker o det är att jag måste få träffa henne innan det är försent !!

Av Naom - 26 januari 2009 21:55

Dagen blev inte som jag tänkt mig. Min dotter hade ont i öronen under natten o var tröstlös så vi gick till Vårdcentralen på förmiddagen. Hon hade dubbelsidig öroninflammation och fick pencillin så nu blir vi hemma ett tag till. Vi handlade lite och hade sen en mysig eftermiddag. Maken o sonen åkte tidigt på morgonen och sonen var jätteglad för han hade fått vara på pappas jobb en stund innan han gick till skolan. I det stora hela har det varit en mycket bra dag och den avslutades med att maken och jag planerade sommarens semester. Återkommer om detta. Nu ska jag avsluta kvällen med maken ;)


Av Naom - 25 januari 2009 21:39

Idag är jag tacksam för:


  • att maken gjort frukost o lät mig sova ut
  • duschning av barnen gick smärtfritt
  • mammas röst i telefonen


Av Naom - 25 januari 2009 20:49

Ännu en lugn dag ute på landet. Kom på att jag inte varit ute på flera dagar Generad Dottern hade lite öronsprång under natten men ingen feber så vi går till jobb och dagis imorgon. Hon har inte haft ont under dagen och är sitt vanliga jag.

Det blir en lång dag för jag har ett möte inne i stan på eftermiddagen o sen ska jag tillbaka till jobbet o ha ett möte med personalen så jag kommer nog hem efter sju Tvetydig Längtar trots allt lite tillbaka för jag har varit hemma sen i tisdags med dottern förutom en vända i onsdags då jag var på jobbet några timmar bara. Maken är tillbaka med sitt gamla jag tack och lov. Han har jobbat hela helgen och har redan slocknat.

Mamma har fått komma till en avdelning som ska kolla hennes njurar imorgon. Hon låter pigg och som sitt vanliga jag. Tack och lov !

Nu ska jag surfa in på banken o betala lite räkningar.


 

Av Naom - 25 januari 2009 20:25

Att vara stark är inte
att aldrig falla,
att alltid veta,
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest.
Att vara stark är inte
att lyfta tyngst,
att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft,
att ta del av den,
att falla till botten,
slå sig hårt och komma upp igen.

Att vara stark
Är att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark
Är att se ljus i mörkret och
att alltid kämpa för att nå dit.




Av Naom - 24 januari 2009 23:41

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din hemsida/blogg, så visar du sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet.


Hämtade den från Annelie



Skapa flashcards