Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Ett år sedan...

Av Naom - 10 november 2009 20:55

Imorgon är det ett år sedan min svärmor gick bort. Vi hade varit hemma i två veckor från semestern när vi fick samtalet från min makes syster. Vi blev ganska chockade för hon mådde bra när vi sist träffade henne. Tre månader senare går min egen mamma bort i cancer. Det var ju visserligen en möjighet men på slutet så gick allt väldigt fort och jag hann inte med att förstå vad som hände trots att jag var vid hennes sida hela tiden. Det har varit ganska mycket med andra ord det senaste året.

I onsdags var jag hos min läkare för att reda ut varför jag är så trött etc etc. Efter ett långt samtal om mina symtom och ett sk MADRS-test så kommer hon fram till att jag har Utmattningsdepression och vill att jag ska börja i KBT. Fick två olika alternativ, antingen genom nätet eller via en grupp i vår kommun. Jag ska fundera på det och gå på de första intervjuerna som de ska göra innan man bestämmer behandling. Ingen sjukskrivning eller medicinering än så länge vilket jag tycker är bra. Det visar väl sig om jag behöver det senare.

Nu ska jag titta på nya NCIS- serien.

  

 
 
Ingen bild

D.H

11 november 2009 22:13

Ja ibland kör livet ihop sej liksom...
Hinner man varken vila eller bearbeta dessutom...
Passa på att ta ledigt under mellandagarna så får du tre veckors vila...då kan du inreda pyssla o göra de ändringar du tänkt på hemmavid :)
Kram

 
Yvonne

Yvonne

12 november 2009 15:05

Va skönt att få veta vad det är och att dom tar tag i det.
Det är ju inte alltid man sjäv orkar eller vet vad man ska göra.

Varm kram till dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

13 november 2009 09:03

Tittar in och önskar dig och familjen en fin helg! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

OLIVIA

14 november 2009 13:27

Men va skönt att du fått en diognos på ditt "mående". Det är så mycket lättare att ta itu med sina problem om man vet vad det är. Varva ner och ta tag i ditt liv. På ett arbete kan man ersättas, men som individ kan du aldrig bytas mot någon annan. Så ta handom dig nu!
STOR KRAM
OLIVIA

 
Lena

Lena

28 november 2009 21:39

Önskar dig en underbar 1:a advent!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

4 december 2009 21:43

Eller hur! Men han lär ju vinna! det måste han.. han bara måste..

Ta hand om dig!

http://www.sarasliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Skapa flashcards