Alla inlägg under mars 2009

Av Naom - 24 mars 2009 21:36

Förresten, något stort har hänt. Min 6-åriga son har knäckt läskoden. Upptäckte det idag när jag bad honom försöka läsa några ord. Han är bara nybörjare men ändå. För mig är det stort och jag är såå stolt !


Av Naom - 24 mars 2009 21:14

Vrede är värst för


den vrede själv !


Av Naom - 24 mars 2009 18:56


Solen sken, vi åkte in till Medborgarplatsen för en föreläsning om ledarskap. Hade inga förväntningar men blev helt tagen. Föreläsaren fick mig att le, gapskratta, gråta. Han gav mig nya insikter och inspiration och jag känner mig oerhört tacksam att livet erbjöd mig denna upplevelse idag.


Av Naom - 24 mars 2009 18:53

Försök aldrig
att räkna gårdagens förlust …
livets löv som vi förlorade
kommer aldrig att komma tillbaka
Men med varje ny vår
Kommer du alltid att se nya lövträd,
löv som täcker himlens ansikte
Bry dig inte om ett löv
som har ramlat på marken
det har blivit en del av jorden.

Av Naom - 23 mars 2009 20:30

Hård sjö ger


goda sjömän.


Av Naom - 23 mars 2009 20:14

Idag har telefonen tokringt och ungarna har tokbusat. Så imorgon bär det av till jobb och dagis/skola igen. Av någon konstig anledning så börjar barnen alltid röja i bakgrunden när jag pratar i telefon. Det slutar ofta med att jag måste avsluta samtalet för jag kan inte koncentrera mig på vad den jag pratar med säger. Vet inte ens vad jag själv säger ! Ungarna somnade tidigt i alla fall och nu är det Nytt Läge - på Tv alltså ;)


Av Naom - 23 mars 2009 20:05

Erik Axel Karlfeldt - Aftonbön


Jag vill till ro mig lägga

i nattens svala sköt

och stilla tankar dägga

ur allt vad jag led och njöt.


Av allt jag älskar och hatar,

av sol och is,

en flod skall kvälla

som hugnar och matar

mitt hjärta med hälsans blod.


Som örnens ungar få vila

från jagandets heta dag,

skall månljus barmhärtighet

sila hit ner och himmelskt behag.


Jag är ett barn av natten

och tarvar dess modersbröst.

Nu sova land och vatten.

Bedrövade värld, hav tröst!

Sjugare den 6 april 1925.

Av Naom - 22 mars 2009 23:56

TACKSAM FÖR:


  • att jag är har goda vänner
  • att jag orkar
  • att jag minns

Skapa flashcards