Alla inlägg under april 2009

Av Naom - 26 april 2009 21:53

Har haft en jobbig arbetsvecka och var till och med på jobbet igår. Löneförhandlingar pågår och en massa annat som ska vara klart innan semestern. I torsdags var jag och lämnade in prover för att se hur sköldkörteln mår och när jag kom till jobbet vid halv tio så åt jag lite frukost. När jag sitter framför datorn så upptäcker jag att jag skulle varit på en kurs på Lärarnas hus halv 9 ! Kursen var i två hela dagar och det var bara att kasta sig i bilen och köra. Var där vid 11 och hade sen två fina kursdagar med god mat och trevligt sällskap från andra chefer inom skola och barnomsorg. Detta gjorde att jag blev tvungen att åka o jobba igår och veckan som kommer ser lika hektisk ut. Har redan upptäckt en dubbelbokning på tisdag. Får väl skylla på att min hjärna är ovanligt trög för tillfället och minnet inte heller funkar som det ska. Ska till läkaren på tisdag och gnälla lite ;) Måste upp tidigt imorgon så nu måste jag snart gå och lägga mig !



Av Naom - 26 april 2009 21:51

Det är inte allt som räknas

som går att räkna,


och inte allt som går att räkna

som räknas



A. Einstein


Av Naom - 21 april 2009 21:21

Tacksam för:


  • att jag slapp handla själv efter jobbet
  • läsning med barnen
  • ljusare dagar

Av Naom - 21 april 2009 20:39

Var på jobbet vid sju i morse och hade en mycket intensiv dag. Igår mådde jag uselt men idag var det lite bättre. Jag har försökt få tag i min läkare för att jag vill diskutera dosen av medicinen för sköldkörteln, men hon hade semester så jag får vänta tills nästa vecka när jag ska dit i alla fall, grrr. Enligt info på nätet så tar det sex månader upp till ett år innan medicinen är helt inställd och man är helt återställd. Om det är så kommer det att ta mycket längre tid än vad jag räknat med att börja fungera normalt. Jag tror nämligen inte att orsaken till mitt mående beror på arbete och familj- mammas bortgång, utan på sköldkörtelsproblemet för mina symtom stämmer helt in. Visst har den senaste tidens händelser påverkat men grundproblemet är sköldkörteln. Nåja det är väl bara att ha tålamod och hålla ut.


Av Naom - 19 april 2009 21:03

Behåller jag min hemlighet,

så är den min fånge.

Släpper jag ut den,

är det jag som är dess fånge.

 

Av Naom - 19 april 2009 20:54

Ville bara tala om att zombien lever men inte mycket mer. Mina krafter har helt runnit ur mig och helgen har tillbringats inomhus utan att antränga mig mer än nödvändigt. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan om att detta tillstånd någon gång ska gå över. Vet inte hur jag ska orka ta mig till jobbet imorgon. Ska försöka somna i tid. Men några besök hos mina favoritbloggare orkar jag nog med först...


Av Naom - 15 april 2009 22:52

Om jag inte kan göra

storslagna saker, 

kan jag göra små saker 

på ett storslaget sätt.

Av Naom - 15 april 2009 22:02

Det har varit en tuff dag på jobbet. Jobbat mycket med konfliktlösning och planering inför nästa läsår. Känner mig mör både till kropp och själ. Höjdpunkten på dagen var när jag fick massage på jobbet av vår massör som kommer en gång i veckan. Hon fick bort nästan all värk i nacken !

Har varit trött hela dagen och därmed kännt mig trögtänkt, misstänker att det påverkar resultatet i mina samtal med personalen. Jag hatar när min hjärna inte funkar som jag vill !!! Det är såå frustrerande !


Senaste numret av tidningen LEVA! har kommit idag så jag ska bädda ner mig med den och njuta. Om min hjärna klarar av att läsa förstås. Lär somna på stört i alla fall :)


Skapa flashcards