Alla inlägg under december 2008

Av Naom - 31 december 2008 21:03


Idag är jag tacksam för:


  • mina nya bloggvänner
  • att hela familjen tog sig ut på långpromenad i skogen
  • att jag är nöjd med livet


Av Naom - 31 december 2008 20:38

Vi förlorar inte på

att ge upp det vi redan har,


för det som är av verkligt värde

kan vi aldrig förlora.

Av Naom - 31 december 2008 20:11

    

    


Önskar er alla ett riktigt

GOTT NYTT ÅR !

Av Naom - 31 december 2008 00:05

Varför är det så många människor som går runt och känner sig missnöjda med livet. Har själv försökt svara på den frågan i mitt eget liv. Visst kan man vara nöjd med mycket i sitt liv men ibland finns där en gnagande känsla av att man saknar någonting men man kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Många människor strävar efter att göra mer, uppnå mer, eller vara något mer.Ändå känner många i slutändan tomhet i sina liv.Jag tror att det grundläggande för vaje människa är att känna sig sedd och förstådd, att få respekt och att känna sig älskad. Jag tror att många människor har en känsla av att inte ha ett värde som människor.

                           

Ett sätt att ändra på detta har för mig varit att försöka lära mig att leva i nuet. Att försöka finna glädjen i varje stund. Att sluta oroa mig och börja leva.  Självklart lyckas jag inte alltid men när man medvetet försöker förändra sig så utvecklas man och blir bättre och bättre på det.

Av Naom - 31 december 2008 00:02

Änglar är skapade av ljus. Änglar är mjuka andliga varelser som kan ta vilken form de önskar. De har ingen könstillhörighet och de lyder och utför den högstes order. De blir aldrig trötta och behöver varken äta eller dricka. En del änglar har uppgifter i himlen och en del har uppgifter på jorden. Ingen vet hur många de är !

Av Naom - 30 december 2008 23:49

Här är lite fakta som stämmer med hur jag ser på änglar.

Ordet ängel kommer från det grekiska ordet angelos, som betyder budbärare eller sändebud. Det hebreiska ordet för ängel är mal'ak som betyder sända ut. Det grekiska ordet och det hebreiska ordet för ängel används både för mänskliga sändebud och om de gudomliga budbärarna, men i bibeln används det bara för de gudomliga.

Man beskriver ofta en ängel som ett andeväsen, som är Guds överjordiska tjänare och budbärare till människorna. Kristendomens tro på änglar är präglat av judendomens rika änglalära, men den judisk-kristna tron på änglar härstammar från Islam. Bland änglarna råder en stark hierarki, där änglar delas in i olika grupper.

Av Naom - 30 december 2008 23:06

Idag är jag tacksam för:

  • att jag bor i Sverige där inga krig härjar
  • att naturen runt omkring där jag bor är så vacker
  • att ett nytt år nalkas och att jag får vara med


Skapa flashcards