Alla inlägg under januari 2009

Av Naom - 3 januari 2009 00:44

Under dagen som gått har jag samlat på mig inspiration till nya inlägg på min blogg. Håller på och filar lite och uppmanar er att återkomma till förhoppningsvis givande läsning. Vi ses imorgon !


Av Naom - 3 januari 2009 00:24

Idag är jag tacksam för:

  • den goda lunchen jag fick på jobbet idag
  • träffen med min väninna
  • att ungarna haft en bra dag

 

Av Naom - 2 januari 2009 23:50

Det har varit en bra dag ! Åkte till jobbet vid nio och jobbade till ett. Sen åkte jag och ungarna till min väninna. De lekte med hennes barn och hade jättekul. Vi mammor satt i köket o pratade.

Sen bar det av till Willys och storhandling. Måste säga att barnen skötte sig ganska bra, vilket inte alltid är fallet. Brukar vara rena mardrömmen. Lite får jag skylla mig själv för jag brukar ge med mig för deras tjat.

Vi var inte hemma förrän vid halv åtta. Barnen ville titta på film och jag sjönk ner i soffan med min nyinköpta tidning "Hälsa". Har prenumererat på den tidigare o jag ska nog börja igen. Har kollat lite på Kunskapskanalen. Ett intressant program om filantropi. Sen började det klia lite i bloggfingrarna så då hamnar man här.

Vill passa på att tacka de som varit inne och lämnat en kommentar för det har resulterat i att jag hittat bloggsidor som jag kommer besöka igen. Att kommentera är bevisligen ett bra sätt att få fler besökare till sin blogg. Så KOMMENTERA MERA !

Av Naom - 2 januari 2009 11:32

Barn är otroligt goda imitatörer.

Hur hårt man än sliter

för att lära dem ett fint sätt

uppför de sig ändå precis som sina föräldrar


 

Av Naom - 1 januari 2009 20:44

Idag är jag tacksam för:

  • att så många läser min blogg
  • att jag haft ännu en lugn dag
  • att jag fått inspiration av att läsa andras bloggar

 

Av Naom - 1 januari 2009 20:04

Jag var mycket dyster,

 för jag saknade skor,

tills jag mötte en man utan fötter



Av Naom - 1 januari 2009 19:35

 


Den här bilden hade jag hängande över min säng när jag var liten. Jag brukade fantisera att det var jag och min lillebror som var på rymmen. För ibland ville jag rymma !

Av Naom - 1 januari 2009 18:40

Dagen har gått i lugnets tecken. Sov till 11 och efter frukost tog vi en promenad ner till sjön. Solen sken och skogen gnistrade. När vi kom hem slocknade jag på soffan. Maken var nog rätt sur men jag hade inga krafter att göra någonting. Sen lagade jag mat på rester och har städat lite o tvättat en maskin. Min väninna ringde o sa att det blir ingen kompisträff hemma hos henne imorgon som vi planerat för hon är sjuk Ledsen Synd för jag hade sett fram emot det !

Ungarna måste duscha snart för imorgon ska de till förskolan eftersom jag ska jobba halva dagen. Sen ska vi hälsa på kompisen som jag chattade med häromdagen. Ungarna längtar efter hennes ungar så jag hoppas att vi är friska o kan åka imorgon. Nu är snart Bolibompa slut och friden över för den här gången Blink

 

Ovido - Quiz & Flashcards