Alla inlägg under januari 2009

Av Naom - 24 januari 2009 22:36

Tacksam för:

  • att idag har varit en bra dag
  • att barnen åt min stekta lax
  • att jag känner sinnesro

Av Naom - 24 januari 2009 21:18

Läser om en bok som jag läst tidigare och följande text får mig att reflektera och inspirieras:

Du möter hela tiden det din själ

vill att du ska möta

Om du gör motstånd

mot det du möter

gör du  motstånd mot

syftet med ditt liv

det motståndet är

din smärta

Boken heter "Själens hjärta" av Gary Zukav och Linda Francis. Han har skrivit flera bra böcker som jag också läst och jag återkommer ofta till dem.

 

Av Naom - 24 januari 2009 19:03

Mamma mår bättre och jag känner mig lite lugnare nu. De erbjöd henne att åka hem över helgen men hon vill stanna o "reda ut vad det är som är fel" De hade tagit mera prover och på måndag ska hon ev. röntgas. Väntar på att Körslaget ska börja !


<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/509054/naom?claim=bz38nj2gbtj">Följ min blogg med bloglovin</a>

Av Naom - 24 januari 2009 14:35


Accepterar du att jag är den jag är


så slipper du bli upprörd när du upptäcker


att jag inte är den du tyckerjag borde vara


och besparar dig alla de besvikelser

som beror på dina egna orealisktiska förväntningar



Av Naom - 24 januari 2009 14:28

Maken jobbar, sonen är hos grannen och dottern ligger på soffan framför TVn. Själv sitter jag och väntar på att mamma ska ringa så att jag får veta vad som är fel med henne. Hon skulle få träffa läkare idag och sen kanske de ska ta lite prover. Om hon inte ringer snart så ringer jag själv. Har sett favoritprogrammet Gilmore Girls och tvättat om en maskin som jag glömt i tvättmaskinen i två dagar Generad. Resten av dagen fortsätter nog i lugnets tecken. Lite städning kanske inte skulle skada och sen har jag funderat på att göra en äppelpaj till middagen som blir lax och potatis.


Av Naom - 24 januari 2009 00:17

Idag är jag tacksam för:

  • att mamma mår bättre
  • att dottern mår bättre
  • boken jag läste som gav mig en ny insikt

 

Av Naom - 23 januari 2009 20:06


Nu är det dags för Let´s dance

så nu tar jag en paus från datorn.

Vill bara passa på att önska TREVLIG HELG !



 

Av Naom - 23 januari 2009 19:47



Har pratat med mamma nu.

Hon har inte fått träffa läkare ännu utan ligger på avdelning för observation. Hon har fått ta en del prover och när jag ringde så satt hon och åt lite, vilket ju var positivt. Hon lät rätt OK och vi kom överrens om att hon ska ringa när hon träffat läkaren imorgon.

Hon får troligen stanna några dagar.


Ikväll blir det nog mest tv-tittande och bloggläsande.

Har jobbat lite med skriftliga omdömen för elever i skolan idag och det skulle vara intressant o höra om några av er som läser detta har erfarenheter kring detta från era barns skolor. Har ni fått skriftliga omdömen ännu och vad tyckte ni i så fall ?



Trevlig kväll !



 

Ovido - Quiz & Flashcards