Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Behöver vara ensam

Av Naom - 5 mars 2009 20:22

Har haft dottern hemma idag också. Försökte sova lite på förmiddagen men det blev bara korta stunder. På eftermiddagen kom min granne in på en fika och jobbarkompisarna skickade sms o ville komma o beklaga sorgen. Jag svarade att jag inte orkar ännu men kanske på söndag. Ska försöka få iväg båda barnen imorgon så att jag får vila ut och kanske städa lite här hemma. Sen ska jag nog till apoteket o köpa något som får mig att sova bättre. Har använt Valeriana Natt tidigare som funkade bra.

Fick i mig makaroner och kycklingburgare idag och maken o sonen åt ute innan de kom hem.

Jalle ringde på eftermiddagen och berättade att han varit och träffat prästen som ska hålla i mammas begravning. Han hade fått prata av sig lite. Det har hört av sig flera som vill vara med på begravningen och han har så svårt att säga nej och samtidigt uppfylla mammas önskan om att det inte ska vara någon "stor samling". Jag har sagt att han får bestämma och jag vet att mamma inte heller skulle ha kunnat säga nej när folk ringer och ber att få vara med.

Har kammat igenom dotterns hår och kunde tack och lov inte hitta något. Imorgon får hon gå till dagis. Behöver vara ensam !


 
 
stort och smått

stort och smått

5 mars 2009 20:39

Vad bra att du kanske får en ensam dag hemma! Ta hand om dig ordentligt....
Kramar

http://agneta.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

5 mars 2009 20:49

Jag håller tummarna för att du ska få en endaste liten ensamdag i allt som du nu har gått igenom. Jag vet inte om du gråtit ännu men jag får känslan av att du bygger upp en sjö inuti dig, en damm som till slut kommer att brista. Berätta om din mamma för barnen och om du kan, gråt med dom. Barnen förstår nog mer än både äkta män och vuxna människor. Med barnen kan sorgen vara ren och naken..

Jag finns.

Annelie

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Naom

Naom

5 mars 2009 21:03

Annelie, Din känsla stämmer, har inte kunnat gråta ännu. Tack för att du finns !
Kram

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

5 mars 2009 21:12

Va skönt att du har kunnat äta lite. Det är viktigt, men inte alltid så lätt...
Bra att du försöker få lite ensamtid också. Den behövs, även i sorg.
Man vill oftast inte visa sin sorg för barnen, men det är som Annelie säger. Barn är de som oftast förstår bäst och som man kan gråta kravlöst inför...
Och kan man inte gråta, så bearbetar man oftast sorgen på annat sätt. Det tar tid att sörja, och det måste få göra det! Alla sörjer ju på olika sätt och olika länge.
Ge dig själv rätten att sörja, så lång tid som du behöver! Vi finns här...

Neurokan (Movina) är väldigt bra också, för sömnen och för att kunna slappna av lite på dagarna... Det tar inte bort sorgen. Det hjälper dig bara att orka sörja...

Varm kram.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mellis

5 mars 2009 21:15

Jag hoppas verkligen du får en ensamdag imorgon! Du behöver det! Gråt när du kan, det blir så trångt och tungt inombords annars. Barnen förstår och känner in mer än man tror trots att de är små och visst är det väl sunt att bli ledsen när ens mamma är död. Var inte stark hela tiden för andras skull! Sedan blir man oerhört trött av alla tankar och känslor, så vila och sov när du kan. Kramarom dig!

 
janet65

janet65

5 mars 2009 21:16

HEEEEEEJ. Tack för ditt inlägg på min blogg. Jag vill verkligen beklaga sorgen vännen. Skrev en dikt till dig från mig som min mamma skrev när mormor gick bort. Din plats är tom i hemmets vrå tystnaden tränger på. Jag kan ej fatta ej förstå att du ifrån mig skulle gå. Kan du se mig från din himmel kan du ge mig lite tröst. Jag går här i stadens vimmel och känner sorg uti mitt bröst. Mamma...Vad jag saknar dig. Jag beklagar vännen. KRAM FRÅN JANET

http://www.bloggagratis.se

 
synne

synne

5 mars 2009 22:50

Alla behöver lite ensam tid ibland.Kram synne

http://synne.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

6 mars 2009 08:19

Tänker på dig. Kram!

http://fundringar

 
Mita

Mita

6 mars 2009 09:09

Ensamtid behövs, ta en promenad ut i skogen och plocka på dig energin av naturen.
Ta hand om dig!
Kram

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards