Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Orkar inte bry mig

Av Naom - 4 mars 2009 21:40

Blev ingen lagad mat idag heller :(  Påpekade för maken att jag tycker att han kunde göra lite mer och att ´jag inte bara kan komma tillbaka och så är allt som vanligt. Tror att han jämför med sig själv och när hans mamma gick bort för tre månader sen. Jag sa bara att jag orkar inte laga någon mat o han svarar att han kan äta vad som helst. När jag sa att det kunde varit trevligt om han hade lagat något eftersom jag inte ätit något gjorde han bara någon konstig min som jag inte förstod. Jag har visserligen inte berättat så mycket om vad jag gått igenom eftersom jag inte orkat men tycker inte att jag ska behöva det. Har inte träffat  mamma så ofta de senaste åren men det betyder ju inte att förlusten av henne blir mindre för det. En sak är säker o det är att vi är väldigt olika och att jag för tillfället inte orkar bry mig.


 
 
Yvonne

Yvonne

4 mars 2009 23:02

Va upprörd jag blir! Du ska inte behöva säga något... Jag vet att alla sörjer olika, men just därför måste man vara lyhörd...
Om du bodde häromkring hade jag hjälpt dig, både med att ordna mat, handla och bara finnas till hands... Får du inte hjälp av din man, så sök hjälp på annat håll. Någon väninna, granne, vad som helst. För du måste få tid att vila och att sörja. Ta gärna kontakt med en diakon eller liknande. Det är skönt att bara få prata av sig... Det tar tid...
Kramar

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mellis

5 mars 2009 06:14

Jag känner igen det där så väl från när min mamma gick bort. Maken fattade inte varför jag inte kunde ta mig för med något eller varför jag brände maten på grillen. Alla som förlorar någon borde erbjudas samtal, tycker jag. Det är inte så lätt att be någon om hjälp, iaf tyckte jag det var svårt att ta sig i kragen. Men jag tror också att man måste få prata och älta. Du får gärna maila mig och bolla lite om du vill. mellantjejen@passagen.se KRAM

 
MissC

MissC

5 mars 2009 10:18

Det finns undantag jag vet... Men det verkar vara ett drag hos det flesta män detta med empati och förståelse!! De tänker på sig själva först å främst. Så kan det låta här hemma också.. -Jag vet inte. Jag är ialla fall inte hungrig. Men nu är det ju så att är man en familj, ja då finns det andra som har behov som skall uppfyllas.

Du måste ju få sörja och din man ska låta dig göra det. Prata med honom, tala om vad du känner och hur du upplever allt nu. Ibland kan det hjälpa att man visar sig lite å sårbar. de har lättare å förstå då. De är ju inte lika självtänkande som vi ;)

Kram på dig!

http://missc.bloggagratis.se

 
Ingen bild

D.H

5 mars 2009 10:32

Vännen....vad ska man säga ,
oohh dessa män ,det är väl lite kulturellt också,sorg och tiden efteråt,sorgen försvinner ju inte på tre dagar precis.
Ta tid på dej gräv ner dej i minnen och lev på makaroner o korv,blir maken hungrig så blir han.
Kram

 
stort och smått

stort och smått

5 mars 2009 11:32

Vad ledsen jag blir för din skull. Hoppas att det bara är att han bara inte tänker sig för... annars är det ju jättetaskigt. Men han kanske inte vet hur han ska bete sig? Det är svårt att stå bredvid någon som har sorg, tycker jag. Men att avlasta dig borde ju inte vara svårt!
Ge honom en spark där bak och laga mat bara till dig själv och barnen!
Kram


http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards