Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Tillbaka

Av Naom - 3 mars 2009 20:24

Kom hem i eftermiddags med tåget från Emmaboda. Jalle grät när jag skulle åka men när jag ringde på kvällen mådde han bättre. Han hade varit på banken och ordnat med papper. När han kom hem ringde min moster och berättade att min morbrors fru fått reda på att hon har en hjärntumör och hade fått åka till Lund. Hon fick en stroke i förra veckan och efter att ha gjort en CT-röntgen upptäcktes en tumör. Ska det aldrig ta slut på eländet. Hon är runt 60 år gammal tror jag. Imorgon ska jag ringa till min moster och fråga hur det går. Har tid hos min egen läkare imorgon men har inte kunnat lämna in prover som vi bestämt så jag får ringa o kolla om hon tycker att jag ska komma i alla fall.

Får en massa flashbacks ibland om vad som hänt men försöker slå det ifrån mig för ända sen jag kom hem har barnen slukat mig. Dottern hade fått löss när jag var borta och jag måste gå igenom hennes hår varje dag i två veckor framåt nu.

KOm på att jag inte ätit någon lagad mat idag men nu är det försent. Maken har bara handlat dag för dag så det får nog bli en storhandling imorgon :(

Jag har inte orkat svara på alla fina kommentarer men ska försöka göra det under veckan när jag är hemma från jobbet.

Hur som helst så är det skönt att vara hemma !


 

 
 
AnnelieH

AnnelieH

3 mars 2009 20:41

Du behöver inte ens tänka tanken på att svara på dina kommentarer.. ta hand om dig..kramisar//Annelie

http://annelieh.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

3 mars 2009 21:22

Nä, strunta i att svara, ta det när du verkligen känner att du orkar! Vi förstår och vi finns här ändå! Du har mer än tillräckligt i ditt liv just nu som det är!
Ta hand om dig och dina nära...

Kram

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

3 mars 2009 21:42

Hej, visserligen känner vi inte varandra men vi har kikat in då och då till varandra. Önskar dig allt gott och ta hand om dig. Du ska se att det ordnar sig.
Kram Ulla och Brian

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

3 mars 2009 23:10

Håller med ovanstående... Ta hand om dig nu!
Kram

http://missc.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

3 mars 2009 23:27

massor av styrkekramar till dig Naom!
Tänker på dig!
Kram
Susanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mellis

4 mars 2009 06:17

Du behöver inte svara på kommentarer om du inte orkar. Gör det du måste och det du känner för. Gråt när du behöver och ta hand om dig. Jag tycker din man borde ha handlat och ordnat med mat så du inte blir utan lagad mat, men jag vet att det inte funkar riktigt så. Sköt om dig! Kram

 
Nini

Nini

4 mars 2009 17:27

Tror inte att det är någon här som förväntar sig några svar på kommentarer. Vi vill, eller i alla fall jag, bara tala om att du inte är ensam.
Sen kan jag inte låta bli att sparka till din man lite på smalbenet som inte påbörjat lusbehandling och sett till att det finns mat hemma. *morrar lite*

http://nini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards