Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Tack och lov !

Av Naom - 9 februari 2009 21:12

Mammas cancer är behandlingsbar !! Det betyder att om allt går väl så får vi ha henne kvar lite längre än vi trott. Cancerns var metastaser i levern som härstammar från den cancer hon hade i tjocktarmen. Hon fick stanna kvar på sjukhuset eftersom läkaren ville att de skulle hjälpa henne få ordning på hennes näringsintag. Hon har kräkts och var lite gul i huden. Min bror och hans fru hade bokat in en veckas chartersemester till Spanien och han tänkte först avboka men läkaren avrådde eftersom han inte ville att vi skulle sända fel signaler till mamma och nu i efterhand så gjorde han rätt tycker jag. De åkte igår natt så jag har smsat till honom och berättat de positiva nyheterna. Vet att han är väldigt orolig och nu kan han kanske njuta lite mer av sin semester för han behöver den verkligen.


Nu till något helt annat. Idag firar jag och maken bröllopsdag. Vi har varit gifta i 8 år och tiden har verkligen gått så fort. Det har hänt mycket sen vi gifte oss och varje dag är jag tacksam för honom och det liv vi har tillsammans. Visst har vi våra ups and downs men det är sånt som hör till. Framför allt är jag tacksam för att han står ut med mig då jag har en del känslomässiga problem. Pratade med honom om det igår, om hur jag mår ibland för han har märkt att jag inte mått så bra förutom det här med mamma. Han undrade om det var något han gjort men jag förklarade att om jag inte haft honom så skulle det varit mycket värre. Dagen har firats med god mat och tårta och trevlig samvaro ;)


 


 
 
Ulla

Ulla

9 februari 2009 21:18

Skönt att de är positiva vad gäller din mamma.
Får också Gratulera, Ha de gott och njut av varandra.

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 februari 2009 21:31

Va härligt att höra om din mamma!

Grattis på bröllopsdagen! Tänk va snabbt tiden går! =)

Stor kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

9 februari 2009 21:54

Vad skönt att den är behandlingsbar!

Grattis på gummi-bröllopsdagen! :-)

http://fundringar

 
MissC

MissC

9 februari 2009 21:54

MEN så underbart!!! Vilken lättnad. Hoppas det fortsätter så!

Stort GRATTIS på er dag! :)

http://missc.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

9 februari 2009 23:08

Grattis, lyckliga du..! Vad glad jag blir över beskedet om din mammas cancer..vilken lättnad! kram kram kram1

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
Nini

Nini

10 februari 2009 10:02

Verkligen ett glädjens inlägg att läsa!

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

D.H

10 februari 2009 11:27

Säger ordet med H!! Verkligen skönt att höra.
Tiden går och det sätter sina spår och tänk att det gått åtta år!
"God fortsättning" på båda punkterna :)
Kram

 
Ingen bild

marion

10 februari 2009 12:32

Riktigt glad för er skull. Och grattar till åtta års dagen.

 
Naom

Naom

10 februari 2009 22:13

Som vanligt får du mig på gott humör D.H ;) Du är så duktig på att uttrycka dig. När ska du börja blogga då ! Saknar dig ! Kram N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

17 februari 2009 08:21

Skönt att höra om din mamma!


Känner igen mig i det du skriver om att inte må bra i perioder och ha en man som blir rädd att det är honom det är fel på... Jag har försökt förklara för min att det är mig det är fel på och inte honom och att jag är glad att jag har honom i mitt liv.

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards