Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Varför är det så många...

Av Naom - 23 maj 2009 23:14

Varför är det så många människor som går runt och känner sig missnöjda med livet. Har själv försökt svara på den frågan i mitt eget liv. Visst kan man vara nöjd med mycket i sitt liv men ibland finns där en gnagande känsla av att man saknar någonting men man kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Många människor strävar efter att göra mer, uppnå mer, eller vara något mer.Ändå känner många i slutändan tomhet i sina liv.Jag tror att det grundläggande för vaje människa är att känna sig sedd och förstådd, att få respekt och att känna sig älskad. Jag tror att många människor har en känsla av att inte ha ett värde som människor.

                           

Ett sätt att ändra på detta har för mig varit att försöka lära mig att leva i nuet. Att försöka finna glädjen i varje stund. Att sluta oroa mig och börja leva. Det är en av anledningarna till att jag kallar min blogg Don´t worry be happy som en slags påminnelse att fortsätta träna på att leva på detta sätt. Självklart lyckas jag inte alltid men när man medvetet försöker förändra sig så utvecklas man och blir bättre och bättre på det.

 
 
kurrelina

kurrelina

24 maj 2009 07:57

Jag läser Erik Erikssons triologi. Det brinnande havet. En svensk familjesaga 1799-1819
Alltid så intressant att läsa om gamla tider samtidigt som det är en roman.
Rekommenderas Olov Svedjelids börcker från Stockholm...kanonbra...5 st.
ha en fin dag
kramizzzar

http://www.av-eriksson.se

 
Ewa

Ewa

24 maj 2009 11:04

Jag håller med! Jag var inne på samma spår i mitt inlägg "Har man ingen ambition" den 18 maj.

http://fundringar

 
Nettis

Nettis

24 maj 2009 13:16

Va lustigt, vi har skrivit om i princip samma sak, samma dag :) :) !!!
Och jag håller med dig till fullo :) !

Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

OLIVIA

26 maj 2009 00:25

Så sant och bra skrivet! Fast jag är övertygad om att mer grundläggande är nog att man accepterar sig själv som man är. Är man trygg i sig själv och har en bra självkänsla, är nog inte behovet av att behöva bli sedd av andra så stort. Och visst är det så, att alla vill bli älskade och respekterade för det de är.
Jag tror också att tomheten många av oss känner beror på vårt välfärdsliv, men även stress, för lite tid och orimliga krav vi lägger på oss själva. Kanske är vi för bortskämda och ser inte allt fint runt omkring oss. Man får inte glömma att vara tacksam, tänker på din fina tacksamhetsdagbok, en jätte fin ide´ som nog skulle hjälpa många att uppskatta livet lite mer. Fortsätt att försöka njuta av glädjen du finner nuet!
Kram!
OLIVIA

 
Ingen bild

marion

27 maj 2009 15:07

Måste bara få säga, att det du nu skriver om håller jag med till punkt och pricka. Ha en fin vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards