Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Missförstå mig inte

Av Naom - 6 maj 2009 21:26

Det känns som det enda jag gör är att arbeta, arbeta , arbeta ! Från morgon till kväll. Missförstå mig inte - jag älskar mitt jobb !

Måndags: Lång arbetsdag - hemma halv nio. Tisdags: Konferens- Ålandsbåt - hemifrån halv 6 och hemma halv 8. Onsdag : tidigt på jobbet men sen fick det vara nog för jag var helt slut efter ett besök från inspektörer från Skolverket. Mötet gick jättebra men den intensiva arbetstakten de sista veckorna tog ut sin rätt. Var hemma vid tre och fikade med min granne. Maken kom hem vid halv fem och tog sonen på fotbollsträning. När de kom hem åt vi middag och sen dess har jag surfat lite och tittat på TV. Grey´s anatomi pågår. Lizzie stickar och jag blir påmind om att mina idéer tydligen bara stannar på planeringsstadiet, som mycket annat i mitt liv !


 
 
Yvonne

Yvonne

6 maj 2009 22:20

Kod: Dear. =)
Vet du, jag tror att många människor jobbar på tok för mycket. Man är på jobbet mer än man är hemma och för mig känns det helt fel... Man borde få vara mer med sin familj....

Ja, hemundervisningen var våran räddning! Den passar inte alla, men Michelle har stormtrivts med det! Och vi med! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nini

7 maj 2009 10:46

Sätt ner foten, tryck på stoppknappen, lita på magkänslan.
Bra att du gick hem tidigare...

 
himlakropp

himlakropp

7 maj 2009 11:38

Hejsan!
Kul att du tittade in hos mig. Du verkade lite nyfiken på enzym peelingen så jag har lagt in ett inlägg om den.
Välkommen in att läsa om den om du har lust :-)
Ha en trevlig torsdag!

http://www.himlakropp.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

7 maj 2009 13:17

Men oj...jag blir stressad bara jag läser hur mycket du gör....Håller med Nini!
Å du

Ville tala om att jag har flyttat ännu en gång men nu e det sista gången. Lovar!! =). Så ändra i din länklista. Hörs snart igen!!
Kramar
Susanne o Cia
http://susanneocia.blogg.se

http://susanneocia.blogg.se

 
Ingen bild

T.S

7 maj 2009 18:27

Lagom är bäst!
Man brukar oftast vilja mer än kroppen orkar med...glöm inte att lägga in lite egen tid och vila mellan varven

 
himlakropp

himlakropp

7 maj 2009 21:56

Det var så lite så :-)

http://www.himlakropp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Skapa flashcards