Alla inlägg under april 2009

Av Naom - 6 april 2009 20:36

Barn har mera nytta

av förebilder

än av kritiker

 

Av Naom - 6 april 2009 20:27

Har precis varit ute på promenad med min granne. Alltså det finns ingen ursäkt för min lathet längre. Måste börja röra på mig mer regelbundet !

På jobbet var det en intensiv dag med styrelsemöte på förmiddagen och skrivbordsarbete och medarbetarsamtal på eftermiddagen.

Ringde min bror för att gratulera på födelsedagen och han berättade att hans fru varit på visningar av lägenheter här i Stockholm. Hon jobbar ju här och de vill flytta hit och nu verkar det som det blir verklighet. Goda nyheter alltså !

Nu blir det en dusch lite TV och sängen för imorgon är det en lika intensiv arbetsdag.

Till T.J och D.H - Tack för senast ! Tiden gick alldeles för fort , som vanligt !



Av Naom - 5 april 2009 21:43

Helgen är över, den har gått alldeles för fort ! I fredags var jag och en väninna och klippte oss och sen följde hon med hem och stannade över natten. Igår var vi först o handlade innan det var dags för tjejträff hemma hos henne. Efter det åkte jag och hämtade maken på hans jobb för att senare träffa gemensamma vänner. Vi gick ut och åt middag tillsammans och när vi kom hem var jag helt slut. Idag har jag bara tagit det lugnt och slappat med ungarna. Tvättat ett par maskiner har jag hunnit med förstås annars inte mycket. Ska bara jobba tre dagar denna vecka o sen blir det fem lediga dagar på raken. Inser precis att jag glömt ringa Jalle idag. Lovade igår ! Kunde ju inte prata eftersom vi inte var hemma på hela dagen. Måste göra det imorgon och då fyller min bror år också så honom måste jag också ringa. På tal om att fylla år, min lilla prinsessa fyller 5 på tisdag. Hon är inte så liten längre men hon är fortfarande mammas lilla bebis. Nu ska jag kolla klart på kärleksfilmen på trean.


Av Naom - 1 april 2009 21:47

TACKSAM FÖR:


  • mitt städade kontor
  • medicin som kanske kommer att hjälpa
  • biblioteket


Av Naom - 1 april 2009 21:45

Det beror inte på vad du säger i ett gräl,


det beror på hur högt du säger det.



Av Naom - 1 april 2009 21:25

Idag har det varit fysiskt grovarbete som gällt på jobbet. Vi har haft vårstädning av kontoret. Det blev lite ommöblering också. Känner mig som en ny människa och längtar nästan tillbaka till jobbet så att jag får njuta av mitt nystädade kontor där jag numera hittar ;)

Efter jobbet åkte jag till mitt bokade läkarbesök. Proverna jag lämnade i måndags visade att jag fått försämrade sköldkörtelvärden så nu ska jag börja äta Levaxin igen. Det tar lite tid innan det blir någon effekt men hon trodde att alla mina besvär med trötthet och koncentrationsproblem och viktuppgång skulle förbättras. Ska tillbaka om en månad för att kolla upp om värdena förbättrats.

När jag hämtat ut medicinen fick jag lust att gå in på biblioteket och låna lite böcker till barnen. De blev jätteglada när jag kom hem.

Kom just på en sak, imorgon kommer vår massör till jobbet och jag har bokat tid. Så nu längtar jag ännu mer till jobbet, hi hi.

Dags att lägga sig nu då !


Skapa flashcards