Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Hålla ut

Av Naom - 21 april 2009 20:39

Var på jobbet vid sju i morse och hade en mycket intensiv dag. Igår mådde jag uselt men idag var det lite bättre. Jag har försökt få tag i min läkare för att jag vill diskutera dosen av medicinen för sköldkörteln, men hon hade semester så jag får vänta tills nästa vecka när jag ska dit i alla fall, grrr. Enligt info på nätet så tar det sex månader upp till ett år innan medicinen är helt inställd och man är helt återställd. Om det är så kommer det att ta mycket längre tid än vad jag räknat med att börja fungera normalt. Jag tror nämligen inte att orsaken till mitt mående beror på arbete och familj- mammas bortgång, utan på sköldkörtelsproblemet för mina symtom stämmer helt in. Visst har den senaste tidens händelser påverkat men grundproblemet är sköldkörteln. Nåja det är väl bara att ha tålamod och hålla ut.


 
 
stort och smått

stort och smått

21 april 2009 21:25

Hoppas du får ordning på hälsan snart! Det är jobbigt att inte må bra...

Tack för ditt tips!
Jag har redan tvillingbloggat både på blogspot och Metro, men det var i höstas... och det gav mig inte så mycket.
Nu tror jag att jag är ganska säker på att jag vill byta - jag har bara lite beslutsångest och lite ... flyttångest!
Det är ju ändå här jag har bloggat längst! Och nu ska jag flytta! Hur ska det bli...?
Dumt av mig egentligen - det är ju bara att byta tillbaka om jag ångrar mig! Varför förstora upp saken??!!

Ha det gott!
Kram

http://agneta.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 april 2009 07:44

Tror att du har rätt faktiskt..
Min mamma hade samma problem som du, med tröttheten och ingen direkt livslust, eller hur man ska säga. Sen att din mamma gick bort, gör ju givetvis inte saken enklare.
Men jag vet också att du kommer må bra så småningom. Men det är inte alltid så lätt att vänta...

Hoppas att din dag blir fin!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

23 april 2009 07:57

Hoppas det ställer in sig snart. Kram//Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

 
chris

chris

24 april 2009 08:22

Hejsan

Jo sköldkörteln kan ju ställa till en hel del och är där då en massa saker som är jobbiga runtomkring då kan det nog bli ganska så jobbigt..
Hoppas det reder sig för jag vet då hur det kan kännas att inte alltid må bra :-)

Kramelikram

http://www.anglarochdemoner.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards