Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Släppa taget

Av Naom - 9 april 2009 22:32

Jag är

för trött för att sova

för trött för att vara vaken

för trött för att leva

Inuti mig är det bara tomhet

Det finns inget där

Det finns ingen där

Jag känner mig helt ensam

och utelämnad

Och ingen når mig

Som att leva i annan värld

En tillvaro i trötthet och hopplöshet

Tillvaron är en kamp

En kamp för överlevnad:

fysiskt- jag är så utmattad

socialt – jag orkar inte med andra människor

psyksikt - jag fungerar inte i mitt tanke-och känsloliv

andligt – jag har helt förlorat fotfästet -

En kamp för livet

En kamp för mitt liv

För mitt liv

Pressad av kraven

rinner livskraften ur mig

Styrd av mina egna ambitioner

min starka vilja och mina framgångar

förlorar jag mitt fotfäste

Ständigt pressad

Ständigt jagad

Ständigt otillräcklig

Alla vill mig något

Hela tiden

Alla vill ha något av mig

Otillräcklig på jobbet

Otillräcklig hemma

Var finns vilan

Var finns någon som tar över

så jag får vila

Komma bort

Släppa ansvaret

Släppa taget


 
 
Ingen bild

T.S

10 april 2009 11:12

skulle kunna vara jag som skrivit den här dikten...

 
Ingen bild

Mia

10 april 2009 16:08

Instämmer med T.S

Kram Mia

 
Mita

Mita

10 april 2009 17:42

Vacker dikt...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Olivia

10 april 2009 20:55

Dikt eller verklighet det är frågan???
Gastkramande sant för många.
Jag hoppas du får din vila så du får krafterna tillbaka.
Kram! Olivia

 
Ingen bild

marion

10 april 2009 22:02

Tittar in bl.a för att önska dig en skön och solig Påsk med mycket vila, så du kan återta kraften och makten över din vardag. Varma vårtankar till dig.

 
Ingen bild

Mellis

10 april 2009 23:38

Ibland kanske man måste få tappa fotfästet för att hamna på fast mark igen?
Du är en duktig skrivare!
Kram
Hoppas du trots allt har en skön påsk då du får vila och koppla av!

 
Yvonne

Yvonne

11 april 2009 06:41

Otroligt fint skrivet... Önskar jag kunde ta över så du får vila en stund... Vet hur allt det där känns, har varit där...
Tillåt dig att falla och hjälpas upp igen. Det är befriande för själen.

Varm kram

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

12 april 2009 00:15

Bli chef över din egen kraft igen. Läck den inte, tillåt det inte..du är du och alldeles för unik för att falla i den fällan. Gain your power... Jag finns. //Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

 
Ingen bild

OLIVIA

15 april 2009 23:01

Utmattningssyndrom????!!!
Vila vännen vila! Så du får dina krafter åter.
Kram! OLIVIA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Ovido - Quiz & Flashcards