Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Naom - 6 mars 2009 22:04


Är med och tävlar om den här hos Miss C

Har tittat på den tidigare och velat köpa den som minne av min mamma. Det var min mammas favoritfärg och det är min också.



Av Naom - 6 mars 2009 20:49

Saxat ur DI:

Kriskonsult: Tackla finanskrisen med handarbete

"När ekonomiska kriser härjar som värst ökar stickandet."Att sticka är ett utmärkt sätt att lösa problem på. Chefer i krisande företag borde börja sticka", råder Paula Hammerskog (bilden nedan), konsult på Kreab med krisberedskap som specialitet. I dag kommer hon ut med boken "Sticka mera". Boken har hon skrivit med väninnan Eva Wincent, ägare till garnbutiken Wincent."



Om det hjälper för ekonomiska kriser så borde det hjälpa i andra kriser också. Har ju planerat att komma igång med stickningen ett bra tag nu. Så nu är det verkligen dags !

Av Naom - 6 mars 2009 19:57

Tyvärr blev det ingen barnfri dag idag heller. Dottern har börjat hosta så hon fick stanna hemma med mig. Vi åkte o handlade på eftermiddagen och jag var på Apoteket o köpte avslappnande naturmedel. Neurol tror jag det hette. Har haft liknande förr när jag haft svårt att somna på kvällarna. Har känt mig lite piggare idag. Min granne bjöd på fika och vi satt och bläddrade i hennes handarbetstidningar och jag hittade ett mönster som jag vill börja sticka. Kan vara bra att ha något o syssla med. Vi ska beställa tillsammans och hon har lovat mig att hjälpa mig att komma igång. Vi bestämde även att vi ska gå på symässan i Kista i april. Ska bli kul ! Nu ropar dottern att Let´s dance börjar. Hon vill bara kolla på kläderna sen brukar hon somna ;)


Av Naom - 6 mars 2009 18:23

Tack för denna fina dikt Janet !


Din plats är tom i hemmets vrå

tystnaden tränger på.

Jag kan ej fatta ej förstå

att du ifrån mig skulle gå.

Kan du se mig från din himmel

kan du ge mig lite tröst.

Jag går här i stadens vimmel

och känner sorg uti mitt bröst.

Mamma...Vad jag saknar dig.


Ovido - Quiz & Flashcards