Alla inlägg under februari 2009

Av Naom - 18 februari 2009 12:57

Qigong är en traditionell kinesisk träningsform, där man genom harmoniska rörelser aktiverar qi, livsenergin.

Genom dessa rörelser får man upp smidighet och inre ro och balans infinner sig.

Qigong är numera en välkänd metod för att få mer energi och bli av med olika former av värk.

Qigong är en behaglig och rolig träningsform som alla kan utöva.

Qigong är en bra träningsform för att motverka stress och inre spänningar.

Qigong förbättrar blodcirkulationen och ökar ditt immunförsvar.

Qigong har i Kina ryktet om sig att hålla människor yngre längre.

Träningen förbättrar koncentrationen och inlärningsförmågan samt främjar kreativiteten och det psykologiska välbefinnandet.

Genom de meditativa rörelserna bygger man upp balansen mellan yin & yang.

Qigong är en djup kunskap men inte mystisk.

Med regelbunden träning höjer man sakta men säkert upp sin energinivå.

Man blir piggare, får bättre hållning, vilket i sin tur gör att man känner sig friskare och yngre.


 Själv tränar jag hemma med hjälp av en DVD men vi har även haft qigong på jobbet. Tyvärr var det för få som ville vara med för att kunna fortsätta.



Av Naom - 18 februari 2009 12:43

Har varit uppe sen 7 i morse och efter att jag skickat iväg barnen har jag suttit här hemma och jobbat. När det var dags för paus så kom jag på att jag kanske skulle ta fram min Qigong DVD som jag knappt använt. Sagt och gjort nu har jag haft ett qigong pass och även hunnit med kvart på cross-trainern. Jag är riktigt stolt över mig själv. Ska äta lite och sen fortsätta jobba. Om jag är riktigt effektiv så hinner jag med en kort promenad också för idag skiner solen och naturen lockar.




Av Naom - 18 februari 2009 09:29


Fick det här tipset på Miss Cs blogg:


"Visste du att du kan skicka över 1 miljon gratis besökare till din hemsida eller blogg genom att följa 4 enkla steg?  Här nedan kan du läsa om hur det hela går till, genom att följa dessa 4 steg kan du få massor av nya besökare helt gratis. "


Klicka på länken Viral trafik i min länklista så kan du också få fler besökare.

 Det är superenkelt !



Av Naom - 17 februari 2009 20:31

Som vanligt är jag supertrött efter en arbetsdag där jag blivit störd av alla möjliga saker. Får hälften gjort men är dubbelt så trött. Imorgon stannar jag hemma och jobbar annars blir jag aldrig klar med de projekt jag har framför mig. Ungarna åker med pappa till skola och dagis. Tänkte kolla på Navy CIS ikväll men risken finns att det redan börjat. Har ingen koll. Ungarna måste i säng först o sen hamnar jag nog här igen en stund.


Av Naom - 17 februari 2009 19:30


Ett liv i fattigdom


behöver inte vara ett fattigt liv.


Av Naom - 16 februari 2009 20:10

 Barnen ligger i sina sängar och allting är förberett inför morgondagen. Maken är på möte och jag har kvällen för mig själv vilket känns som en lyx speciellt när inredningsprogrammet Simon o Thomas är på TV och en kopp te står på soffbordet. Kan det bli bättre ;) ? !


Av Naom - 16 februari 2009 20:00


TACKSAM FÖR:


  • flyt på jobbet
  • kortare arbetsdag än jag trott
  • att jag inte varit så trött

Av Naom - 16 februari 2009 19:56

"Tid är allt du har.

Och en dag kanske du upptäcker

att du har mindre tid än du tror."

Skapa flashcards