Alla inlägg under februari 2009

Av Naom - 22 februari 2009 20:02

Ingenting är så lätt


att det inte kan göras svårt


om det görs motvilligt


 


Av Naom - 21 februari 2009 22:04

Så var det över med förväntat resultat. E.M.D och Molly går vidare. Svenska folket kan gå upp från soffan och livet går vidare ;)

Jag tar mig upp på övervåningen och kollar om maken har somnat. Hoppas inte;)




Av Naom - 21 februari 2009 19:37


Har lagt in en omröstning på min blogg. Gäller ett ämne som vi alla måste ha ett förhållande till ! Kom in och rösta !!


 

Av Naom - 21 februari 2009 18:26

Har försökt hitta någon lätt beskrivning som jag kan börja min stickning med, men inte lyckats ännu. Har tänkt beställa ett färdigt paket från nätet med garn och allt för annars kommer jag nog aldrig igång. Har inte riktigt tiden att ge mig ut o leta upp det jag behöver. Tar gärna emot tips på lätta saker att börja med. Inga halsdukar dock men jag har funderat på en sjal som man kan svepa om sig. Men de jag hittat har haft svåra mönster och det är lite för tidigt för mig.

_______________________________________________________________________

Tänkte titta på Melodifestivalen senare men först ska vi fika lite. Ungarna sitter fortfarande och leker med sina nya leksaker. De har haft det riktigt trevligt tillsammans. De sitter på golvet framför TVn och leker samtidigt som de tittar på Barnkanalen. Frid råder i huset. Nu ska jag göra te och smyga upp till maken med fika.


 

Av Naom - 21 februari 2009 15:09


Det finns ett helvete

Att vara ensam

Det finns ett himmelrike

Att kunna vara det


 

Av Naom - 21 februari 2009 12:30

Med gårdagen i färskt minne ser jag ännu mer fram emot denna soliga lediga dag. Jag ska gå en promenad med barnen ner till vår sjö och sen ska jag köra ett pass på cross-trainern. Har hunnit titta lite på Tv och äta en lång frukost med barnen. Högarna med smutstvätt kallar och sen ska jag slå en signal till mamma.



Så här ser den ut vår sjö på sommaren.


Av Naom - 20 februari 2009 22:28

En livsvisdom som jag själv förvärvat:


Ta dig i akt för den man


som ingenting har att förlora.




Av Naom - 20 februari 2009 22:07

Har haft en helt underbar dag !

Jag och min kollega har haft en kombinerad arbetsdag - spadag. Vi åkte till Saltjö-Boo utanför Stockholm och en konferens och spa-anläggning som heter Skepparholmen. Stället ligger precis vid vattnet och man har en underbar utsikt var man än är i anläggningen. Har tidigare varit på Yasuragi som ligger granne med Skepparholmen men måste säga att jag gillade det sistnämnda bättre. Nåväl, vi började dagen med ett pass i gymet och sedan var vi inbokade på kurbad som fylldes med alger och aromaolja. Efter tjugo minuters jetstrålar var jag helt mör men tog mig vidare till dusch och bastu. Efter ett arbetspass var det dags för lunch och på eftermiddagen hade vi ansiktsbehandling med tillhörande ryggmassage och ansiktmassage. Allt ihopa var värt vartenda öre och jag kan verkligen rekommendera detta ställe. Några damer var där med sina gamla mammor och jag tyckte det var ett så fint sätt att umgås på. Jag önskar att jag hade kunnat göra samma sak med min egen mamma. När jag kom hem så var jag inne hos grannen och hämtade två påsar med leksaker som hon rensat ut och som hon ville ge mina barn. Gissa om de var glada när jag kom hem. Vardagsrummet är nu ett hav av tågbana och lego bland annat.

Som ni märker har jag mycket att vara tacksam för idag ! Så här bra har jag inte mått på länge ! Nu ska jag se vem som åker ur Let´s dance. Men jag återkommer nog snart. Efter att jag hunnit besöka mina bloggvänner.


Ovido - Quiz & Flashcards