Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Nyheter om mamma

Av Naom - 23 februari 2009 22:33

När jag kom hem sa maken att någon ringt och att han inte hunnit svara. Så när barnen somnat gick jag ner för att kolla på nummerpresentatören. Det var mammas telefonnummer och hjärtat åkte upp i halsgropen för på sista tiden har det alltid varit jag som ringer dem. Tänkte att nu har hon blivit inlagd igen eller något ännu värre.

Jalle svarade och berättade att hon mått allt sämre de två senaste dagarna. Hon bara sitter och orkar ingenting. HOn glömmer bort att hon tagit sin insulinspruta och är på väg att ta en till. Han tror att hon överdoserat sitt morfin som hon får för smärtorna och hon har svårt att hålla reda på vad hon tagit. Nu ska ha ta över och han har fått doseringslåda för att lättare hålla reda på allt. Imorgon kommer hennes husläkare hem till henne för att kolla upp lite värden och även berätta vad läkarna på Kalmar sjukhus har beslutat att hon ska få för behandling. Jag är bara orolig för att de säger att hon inte ska få behandling utan att hon bara ska fortsätta med smärtstillande vilket ju innebär att det snart skulle vara över.

Jag måste ringa min bror imorgon för jag vill att han ska kontakta läkarna och få höra själv vad de säger. Tycker att det tagit för lång tid att börja med behandling. Vad väntar de på, jag befarar det värsta ! Så morgondagen blir nervös och en lång väntan tills Jalle ringer. Det värsta av allt är att jag vet nu att mamma inte talar om för mig hur hon mår för jag pratade med henne i förrgår och då sa hon att det kändes lite bättre medans Jalle säger att hon mår jättedåligt. Hon vill inte bekymra mig och jag undrar om hon är rädd för att jag ska släppa allt och komma ner igen. Vill inte besvära är hennes ledord i livet. Inte besvära sköterskorna, läkarna, sambon, sina barn, sina syskon .... Hoppas kunna prata lite med henne imorgon.

Ska gå och lägga mig i sängen med nya numret av Må Bra. Skingra tankarna lite.

 
 
Bea

Bea

23 februari 2009 22:57

Hoppas att allt går vägen med din mamma. Kram

http://beatricer.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

23 februari 2009 23:53

Jag skickar dig kramar och styrka och värme och energi till din mamma..om du tycker det är ok//Annelie

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
Ingen bild

Mellis

24 februari 2009 06:32

Kramar om dig!!
Försök få höra med läkare själv för att få en egen version. En kram till!!

 
stort och smått

stort och smått

24 februari 2009 08:17

Vad tråkigt att höra...
Kramar om!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marion

24 februari 2009 12:49

Känner med dig! (Har själv varit med). Hoppas det ordnar sig för både dig och din Mor.

 
Nini

Nini

24 februari 2009 17:48

Om det är ok, så följer jag Annelies exempel och skickar styrka, värme, energi och kramar. Och lägger till lite ro till din kropp och själ.

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

D.H

24 februari 2009 18:46

Mina tankar till dej...hoppas allt ordnar sej.
Kram , mormor till 2 !

 
Yvonne

Yvonne

24 februari 2009 19:38

Känner med dig... Har själv varit i din situation, så jag vet hur tankarna går... Även din mammas tankar tror jag...
Varm kram till dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 februari 2009 19:56

Fy så jobbigt!

Kram på dig!

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Naom

24 februari 2009 20:30

Tack för alla kommentarer ! Mamma har blivit mycket sämre o har inte långt kvar. Sitter på tåget på väg dit just nu. Kram till er alla. N

 
Christina

Christina

24 februari 2009 22:11

skickar lite styrka till dig.kramis

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

26 februari 2009 16:22

Styrkekramar till dig!

Kramar Mia

http://assar.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

26 februari 2009 20:45

Tänker på dig Naom! *kramar hårt och länge*
Susanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Skapa flashcards