Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Angående omröstningen

Av Naom - 22 februari 2009 20:10

Tittar på Jamie Oliver på kanal 5. Tänk om alla var lika passionerade över det dem gör som han. Det är så fantastiskt att se hur han får med sig människor och hur de förändrar sitt liv. Jag skulle också behöva en Jamie Oliver i mitt liv ;)


Imorgon ska jag på mitt första besök hos en sjukgymnast. Har dragit på en kronisk inflammation i axeln som går ut i armen. Jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa mig, för smärtan i armen begränsar min rörlighet ibland.


Angående omröstningen om städning så har städning alltid varit ett problem för mig. Ordning och reda är inte min starkaste sida. Oftast är jag alldeles för slut efter jobbet att allting får vänta till helgen och då blir det så klart för mycket så jag orkar knappt börja. Idag fick jag spelet på barnen som hade vänt upp och ner på varenda låda med leksaker i och när jag ville att de skulle städa så börjar de bara leka igen med sakerna de ska plocka upp. Nu är allt uppstädat i alla fall. Efter middagen gjorde jag en äpplekaka med vaniljsås så nu skulle känner jag mig proppmätt.

Nu är reklampausen slut ;)


 
 
Ingen bild

Mellis

23 februari 2009 06:15

Hoppas det går bra hos sjukgymnasten!
Visst är det skönt när man väl hunnit undan med städningen!
Ha en bra start på veckan! Kram

 
stort och smått

stort och smått

23 februari 2009 07:43

Skulle nog jag också behöva!
Ha en bra dag!

http://agneta.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

23 februari 2009 10:28

Jobbigt med axeln... Hoppas du får bra hjälp!

http://agneta.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

23 februari 2009 14:42

Ja, han är verkligen otrolig. Jag följde en serie förut om honom och maten i de engelska skolorna.. Söt är han oxå! Kram//Annelie

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

27 februari 2009 10:09

Hm, städning är inte heller min starka sida, men jag brukar säga är det någon som klagar så står dammsugaren i städskrubben...

Det är ditt hem och du får ha det som du vill...

Har skaffat mig en fin träskylt som sitter på min ytterdörr där det står "Hoppa över skräpet, vi har vilodag idag från städningen"

Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Naom - 7 januari 2010 00:36

Dagen har varit som vanligt. Sov länge, sen frukost, fixat lite med hemmet och innan maten som maken lagade, klippte vi håret på sonen. Gullig blev han ! som vanligt när telefonen ringer så suckar jag över det och vill helst inte svara och ibland gör...

Av Naom - 5 januari 2010 23:23

Dagarna går och den ena är den andra lik. Vaknar vid 10 äter frukost vid 11. Ev en promenad vid 12-tiden sen eftermiddagslur. Middag vid 5-6 och sen TV eller internet till 12-01. Funderar mycket på de kommande besöken hos KBT-terapeut på torsdag och ...

Av Naom - 27 december 2009 22:08

Sitter och funderar på vad jag önskar mig av det nya året. Det enda jag kan komma på är TID ! Tid att göra sådant som får mig att må bra men framför allt att ha ork och inspiration att göra det och inte sitta kvar som en zombie i soffan o bara tänka ...

Av Naom - 27 december 2009 19:27

”Du ska inte göra det som du tror att världen behöver.Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.”   Önskar mitt gjorde det !!      ...

Av Naom - 20 december 2009 22:16

Har verkligen varit låg idag. Fick masa mig ut på eftermiddagen för att skotta uppfarten till huset så att maken skulle kunna parkera när han kom hem. Han har haft snöjour på jobbet och skottat från kl sju på morgonen. Han kom hem vid sex och var hel...

Skapa flashcards