Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Naom - 14 februari 2009 23:55

Pratade med mamma idag och hon berättade att hon fått en propp i benet när hon var på sjukhuset. Så nu måste hennes ben lindas varje dag och hon får en spruta för att den inte ska gå vidare i kroppen. Jag fattar inte hur hon orkar ! Nästan varje dag är det något nytt och nu måste sköterskor komma hem till henne varje dag förut var det två gånger i veckan för att byta stomin. Hoppas att jag blir som hon om jag skulle hamna i en liknande situation. Läste ett inlägg av en bloggare som hade varit på bio och filmen hette: "Om du dör, mamma ska jag leva för dig !! Fällde en liten tår och tänkte lite på hur mamma har haft det i sitt liv . Nu är det dags att sova ! GOD NATT !


Av Naom - 14 februari 2009 23:50

TACKSAM FÖR :


  • barnens eftermiddagslur
  • mina barns underfundiga kommentarer
  • ledighet

Av Naom - 14 februari 2009 22:55


De fattiga vill ha mat till sina magar,


de rika vill ha magar till sin mat.


Av Naom - 14 februari 2009 18:36

Jag var lite nyfiken på varför vi i Sverige firar.

Saxat från Wikipedia:

I Sverige har firandet av S:t Valentin och Alla hjärtans dag inte förekommit i någon större utsträckning förrän på 1960-talet, då det lanserades av kommersiella skäl och genom amerikansk kulturell påverkan. NK-varuhuset försökte lansera seden, men det tog tid innan firandet blev mer än det hjärtformade gelégodiset. Under 1990-talet tog dock firandet fart (kanske som en följd av uppmärksamheten i skolorna) och har funnit sin plats som Alla Hjärtans dag i den svenska högtidskalendern.

Själv tycker jag att det inte skulle behövas en speciell dag för att ge sin käraste blommor och choklad. Geléhjärtan kan vi skippa ;)

Hur som helst ; ni som firar : Ha en trevlig kväll !


Skapa flashcards