Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Naom - 6 februari 2009 22:05

TACK FÖR:

  • att jag kunde åka och vara hos mamma och stödja henne
  • att ungarna haft det bra utan mig
  • att jag inte brytit ihop av oro utan känner hopp

 

Av Naom - 6 februari 2009 21:59

Livet är inte de dagar som gått

utan de dagar man minns.

Av Naom - 6 februari 2009 20:58

Jag är tillbaka från besöket hos min sjuka mamma. Det var en påfrestande resa, så pass att jag var tvungen att stanna hemma från jobbet i två dagar efteråt Rynka pannan Kom hem i onsdags efter att ha tillbringat tiden hos mamma både på sjukhuset och hemma hos dem. När jag åkte var hon hemma igen efter att ha gjort en biopsi. Igår sa hon att hon ska in på måndag för att få veta vilken sorts cancer hon har i levern. Om det är metastaser från hennes tidigare tjocktarmscancer finns en möjlighet till behandling och då har doktorn sagt att hon kan leva upp till två år. Det går i vilket fall som helst inte att operera eftersom det finns för många tumörer.

Hon har varit trött och haft ont i ryggen och inte kunnat äta ordentligt. Hon har ju fortfarande stomipåse från tarmcanceroperationen då även en njure togs bort. Sen har hon diabetes som hon måste ta sprutor för också. Jag märkte att hon började tycka att det är för mycket nu. Hon har ju själv inte riktigt vetat allt eftersom läkarna inte velat säga för mycket innan de är säkra. Så jag har fått hålla god min när hon har trott att det är för mjuk säng som orsakat smärtorna i ryggen. På sjukhuset har de ju gett henne riktig smärtlindring och sömntabletter så att hon kunnat sova. Men nu har hon fått med sig hem och har fått veta att smärtorna kommer från levern. Jag hoppas verkligen att cancern är behandlingsbar så att vi får lite längre tid på oss. Framför allt vill jag att barnen ska få träffa henne igen.

Annars verkar det som att familjen klarat sig bra utan mig. Hade lite presenter med mig hem och vi har haft två lugna dagar hemma tillsammans jag och ungarna. Jobbet hade däremot inte klarat sig lika bra eftersom jag inte hunnit fixa några saker innan jag åkte så blev det lite problem. Men det är åtgärdat nu. Ärligt talat så har jag inte brytt mig ett dugg om jobbet när jag var där. Har annars svårt att koppla bort jobbet även på fritiden. Har jobbat en del här hemifrån idag så det känns lite bättre att komma tillbaka nästa vecka.

Har inte orkat kolla mina favoritbloggar sen jag kom hem så jag tar en runda nu Blink

Skapa flashcards