Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Naom - 23 januari 2009 20:06


Nu är det dags för Let´s dance

så nu tar jag en paus från datorn.

Vill bara passa på att önska TREVLIG HELG !



 

Av Naom - 23 januari 2009 19:47



Har pratat med mamma nu.

Hon har inte fått träffa läkare ännu utan ligger på avdelning för observation. Hon har fått ta en del prover och när jag ringde så satt hon och åt lite, vilket ju var positivt. Hon lät rätt OK och vi kom överrens om att hon ska ringa när hon träffat läkaren imorgon.

Hon får troligen stanna några dagar.


Ikväll blir det nog mest tv-tittande och bloggläsande.

Har jobbat lite med skriftliga omdömen för elever i skolan idag och det skulle vara intressant o höra om några av er som läser detta har erfarenheter kring detta från era barns skolor. Har ni fått skriftliga omdömen ännu och vad tyckte ni i så fall ?



Trevlig kväll !



 

Av Naom - 23 januari 2009 14:47

Mina tankar och böner finns hos dig nu, kära mamma. Ensam på sjukhuset och orolig för vad som händer. Jag önskar jag kunde vara hos dig !

Av Naom - 23 januari 2009 14:39

Det svåra i mänskliga relationer

är inte samtalen mellan människorna,

utan den inre dialogen.

 

Av Naom - 23 januari 2009 14:25

Varför vara ledsen och grå

När man kan vara glad

Och se en himmel så blå

Varför låta alla problem

Ta över ens dag !
Är det en oskriven lag ?

Varför inte se alla vackra människor omkring oss

Våga släppa det vackraste leende loss

Jag ska i alla fall bara vara glad idag !
Det är min skrivna lag !


 

Av Naom - 23 januari 2009 12:46

För en timma sedan ringde min mors sambo och berättade att hon åkt till Kalmar sjukhus med ambulans. Hon hade klagat på att hon var orkeslös och inte velat äta en längre tid. Hon har minskat i vikt och glömmer saker som hon nyss sagt. Han var såklart orolig och skulle ringa senare när hon fått komma in till en avdelning för nu var hon kvar på akuten. Mamma har opererats för cancer i tjocktarmen tidigare och har en påse på magen som ska opereras tillbaka men det har dragit ut på tiden. I samband med canceroperationen tog hon bort en njure och nu tror vi att hon blivit uttorkad men jag får väl veta mer när de ringer i eftermiddag. Ringde min bror men han satt i bilen på väg hem till Växjö från Borlänge. Han var i Västerås när jag ringde.

Vi var ju på väg dit i julas men då orkade hon inte ta emot oss med barnen så nu funderar jag på om jag ska åka dit själv istället. Har nyligen förlorat min svärmor men henne hade jag umgåtts med i sex veckor innan hon gick bort. Mamma har jag inte sett på ett par år så det skulle bli mycket svårt om hon gick bort nu. Hon är 76 år gammal. Jag ska kolla vad en flygbiljett kostar tror jag. Nu är det bara att vänta på att de ringer så att jag får veta mera. Måste ge henne en mobil så jag kan ringa henne när sånt här händer. Hon har inte fått telefon ännu eftersom hon inte kommit till en avdelning. Saknar dig mamma !

Av Naom - 23 januari 2009 00:31



Har varit hemma sen i tisdags för dottern har fått influensa. Hon är på bättringsvägen men vi stannar hemma imorgon också.

Trodde ett tag att jag själv blivit

smittad för jag kände mig svag o trött idag.

Sov en stund på dagen med dottern

så nu har jag svårt att somna.

Ska läsa några bloggar till, kommentera lite

o sen försöka stänga ögonlocken.

Sov gott !



 

Skapa flashcards