Alla inlägg den 30 december 2008

Av Naom - 30 december 2008 23:49

Här är lite fakta som stämmer med hur jag ser på änglar.

Ordet ängel kommer från det grekiska ordet angelos, som betyder budbärare eller sändebud. Det hebreiska ordet för ängel är mal'ak som betyder sända ut. Det grekiska ordet och det hebreiska ordet för ängel används både för mänskliga sändebud och om de gudomliga budbärarna, men i bibeln används det bara för de gudomliga.

Man beskriver ofta en ängel som ett andeväsen, som är Guds överjordiska tjänare och budbärare till människorna. Kristendomens tro på änglar är präglat av judendomens rika änglalära, men den judisk-kristna tron på änglar härstammar från Islam. Bland änglarna råder en stark hierarki, där änglar delas in i olika grupper.

Av Naom - 30 december 2008 23:06

Idag är jag tacksam för:

  • att jag bor i Sverige där inga krig härjar
  • att naturen runt omkring där jag bor är så vacker
  • att ett nytt år nalkas och att jag får vara med


Av Naom - 30 december 2008 20:02



Barnen och jag gick på promenad på eftermiddagen och vi blev riktigt röda om kinderna. Drack en kopp te hos grannen och sen när maken kom hem så monterade vi upp TVn. Bilden är superbra och barnen är fascinerade av att den är så stor.

Nu är maken uppe och möblerar om för att den "gamla" tvn ska passa in.



Av Naom - 30 december 2008 18:22


Barn har mera nytta av förebilder


än av kritiker




 

Av Naom - 30 december 2008 12:24



Nu har vår nya tv kommit !

Gubbarna som levererade den körde vilse och ringde flera gånger

innan de kom fram Överraskad.

Jag skojade med dem när de kom och sa också att det var ju i alla fall en vacker dag som de valt för sin lilla sightseeing ute på landet.

Trodde att de använde GPS men de litade tydligen på sitt lokalsinne.

Det gnistrar och blänker ute och jag måste ta med barnen ut en sväng i skogen. Vi väntar bara på att grannens pojke ska komma över för hans mamma ska åka o handla och då ska han vara här o leka.


Hoppas att alla får en underbar dag !


 

 

Av Naom - 30 december 2008 00:07

  

Nu är snart årets sista månad slut. Hela det här året har gått så fort. Önskar att:

  • nästa år går i lite lugnare tempo.
  • jag får tid att börja med yoga
  • jag får tid att läsa alla mina olästa böcker
  • jag går ner i vikt
  • jag blir en bättre coach för mina medarbetare
  • jag och maken får mer tid för varandra
  • mamma får vara frisk
  • min äldsta har det bra och att vi får möjlighet att ses
  • jag kan sluta med min medicin
  • mina barn får vara friska
  • jag blir bättre på att vara tacksam för det jag har

               

Ovido - Quiz & Flashcards