Alla inlägg den 20 december 2008

Av Naom - 20 december 2008 19:16

Det är med idéer som med små barn,

man tycker bäst om sina egna


Av Naom - 20 december 2008 18:35

Idag är jag tacksam för:

  • att vi fick vitvarorna i gamla lägenheten sålda
  • att jag haft en bra arbetsvecka
  • att jag är ledig hela nästa vecka

 

Av Naom - 20 december 2008 12:30

Det blir ingen resa till mamma över julhelgen för hon mår inte bra och ska in o ta prover i början på veckan. Vi bestämde oss för en långhelg längre fram istället. Brorsan ringde o gratulerade på min födelsedag igår men till fel nr för jag hade glömt tala om att jag bytt mobilnr. Fick ett fint meddelande på telefonsvararen i alla fall. Jag var inte hemma förrän sent så han fick inte tag i mig.

Skulle gått över och fika hos min granne men hennes tonårsson har fått spel när de höll på att helgstäda och hon hade ingen lust längre. Han hade vräkt ur sig riktigt ordentligt o sagt saker som man inte ska behöva höra som mamma. Ska ringa henne om en stund o se hur hon mår. Jag bad henne skicka över sina två mindre pojkar hit så att de kan leka med mina och så får hon det lite lugnare.

De som ska ta över vår gamla lägenhet ville köpa disk- och tvättmaskin av oss så maken har ringt mig hela fm för att diskutera pris. Gud, vad svårt jag har för sånt. Jag gillar inte att ta betalt av folk men som tur är så slipper jag sköta det. Maken jobbar o är inte hemme förrän vid 5. Men eftersom han tagit ledigt för att vi skulle åka till mamma så är han ledig hela nästa vecka. Det blir skönt för barnen att få umgås med honom men känner jag honom rätt så passar han på att fixa här hemma med saker som legat o väntat länge.

Nu ska jag planeria middagen och brygga lite kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards